Az ingatlanértékesítés ötödik lépése – Az érdeklődők kezelése és fogadása

Az érdeklődők

Amennyiben az előző blogok alapján hozta létre hirdetéseit, bizonyára a megfelelő érdeklődők, vevők fognak jelentkezni, hogy megnézhessék az ingatlant. Ezért is fontos a jó hirdetés, hiszen már azzal meg lehet szűrni az embereket, így csak a komoly érdeklődők fognak időpontot egyeztetni az ingatlan megtekintése végett. Rengeteg időt és stresszt lehet így megspórolni.

Amire érdemes odafigyelni

  1. Mielőtt időpont egyeztetésről lenne szó, tanácsos minden felmerülő kérdésre válaszolni és csakis annyi információt kiadni, amennyi szükséges.
  2. Ne felejtsünk el kérdezni is. ( Mennyire sürgős a vásárlás? Egyáltalán összeegyeztethetőek az időpontok. Hogyan szeretné kifizetni a vételárat?)
  3. Amennyiben rosszkor jön a telefonhívás, úgy javasolt visszahívást ígérni, így nyugodt körülmények között, a megfelelő időráfordítással lehet mesélni az ingatlanról.
  4. Nem szabad belemenni az alku témába, mivel még csak nem is látták az ingatlant. Minimális célzást esetleg lehet tenni, hogy az ingatlan megtekintése után esetleg lehet róla szó.

Telefonhívások

Erre az időszakra érdemes egy eldobható telefonszámot beszerezni, hiszen akár még hónapokkal a hirdetés után is jöhetnek idegen telefonhívások. Ez akkor történhet meg, ha nem sikerült minden felületen eltávolítani a hirdetést.

Amint megcsörren a telefon, háromféle érdeklődőre számíthatunk: 

  1. Komoly érdeklődő

Ha sokat kérdez, érdeklődik az ingatlan megtekintése iránt, akkor az már jó jel. Nem tolakodó és az Ön kérdéseire is tud válaszolni, együttműködő. 

2. Információkat gyűjtő

Felteszi a tipikus kérdéseket, mint például; mennyibe kerül az ingatlan, földszinti vagy erkély tartozik-e hozzá. Nem annyira együttműködő a kérdések feltevésekor, esetleg még meg is sértődik. Majd le is teszi a telefont vagy azonnal időpontot szeretne egyeztetni aznapra minden vásárlási szándék nélkül.

3. Ingatlanosok

Általában ez az eset fordul elő a legtöbbször.Könnyen előfordulhat hogy számos ingatlan cég képviselője fog telefonálni, akik szintén követik az ingatlan hirdetéseket. Ha ilyen hívás érkezik, informálódjon, kérdezzen! Érdemes megkérdezni, hogy mit ajánlanak, milyen ügyfélnek keresnek ingatlant, mekkora jutalékért vállalják az eladást, milyen konstrukcióban stb.

Telefonbeszélgetés

A telefonbeszélgetés során javasolt a tárgyilagos beszélgetés. Adjunk elegendő információt az ingatlanról, ha pedig valami komolyabb probléma van, érdemes azt megemlíteni, így elkerülhető az időveszteség. Arra pedig lehet utalást tenni, hogy ezek a gondok megoldhatók és az árban kompenzálásra kerülnek, így a vevő nem átverésnek fogja tartani, hanem azt fogja érezni, hogy némi befektetéssel korrekt áron juthat lakáshoz.

Győződjünk meg az érdeklődő hitelességéről

Egy telefonbeszélgetés során próbáljuk meg minél hamarabb kideríteni, hogy mennyire komoly érdeklődőről van szó. Kérdezzünk vissza, hol látta a hirdetést, melyik lakás iránt érdeklődik. Mennyire sürgős a vásárlás? Egyáltalán összeegyeztethetőek-e az időpontok a későbbi költözéssel kapcsolatban. Hogyan szeretné kifizetni a vételárat?)

 Így könnyen ki lehet szűrni, hogy az egyik ingatlan érdekli, vagy csak általánosságban érdeklődik, esetleg adatgyűjtő érdeklődővel van dolgunk. Az időpontot mindenképp nappalra tegyük, hiszen egy világos lakás sokkal jobba benyomást kelt, mint egy sötét. 

Az érdeklődő telefonszámát kérjük el, amennyiben nem jelzi ki a telefon, így később vissza lehet hívni, az időpont megerősítés végett. Továbbá így elkerülhető az a kellemetlen szituáció is, hogy szándékosan rossz telefonszámot ad meg, így nem fogunk feleslegesen elmenni a megbeszélt időpontra.

A biztonság

Bár a jól megírt hirdetések alapján elvileg csak releváns érdeklődők fognak jelentkezni, sajnos a mai világban nehezen lehet megbízni az idegenekben. Így érdemes ingatlanközvetítő segítségét kérni, hiszen ő már rutinos és azonnal leszűri az emberek hangjából, viselkedéséből, hogy komoly érdeklődőről vagy inkább kétes alakról van szó. Egy profi ingatlanközvetítő minden alkalommal kikíséri az érdeklődőket, így a tulajdonosnak nem egyedül kell fogadnia a számára ismeretlen embereket a saját otthonában.