7 súlyos hiba, amiért nem működik az ingatlanhirdetése

1. Fotó nélküli hirdetés

A fotó nélküli hirdetésre nem fog kattintás érkezni. Hogy miért? Mert egyrészt bizalmatlanságot kelt, másrészt pedig még csak minimálisan sem tudja elképzelni az érdeklődő a leendő otthonát. Ezért rendkívül fontos a jó minőségű képek elkészítése. Amennyiben lehetséges, bízza ezt szakemberre, ugyanis csak a megfelelő eszközökkel, technikákkal lehet olyan képeket készíteni, amely eladja az ön ingatlanát. Arra azonban ügyeljen, hogy indokolatlanul sok fotó se kerüljön a hirdetésbe, ugyanis a minden szögből készített fotók is hátrányt jelenthetnek.

2 .Rossz nyitókép kiválasztása

Egy kiváló minőségű kép azonnali kattintást eredményezhet. Viszont ha a nyitóképhez nem a megfelelő fotót választja ki, akkor akármennyire is jó a hirdetése, nem biztos, hogy megnézik az érdeklődők. A következő hibákat kerülje el a nyitóképeknél:

  • ne legyen homályos, elmosódott, zsúfolt, sötét a kép
  • ne legyenek rossz fényviszonyok (túl sötét, vakítóan világos, nappal szemben fotózva)
  • ne látszódjon a tükörben a kép készítője

Sokszor a nyitóképen múlik minden. Ne sajnálja rá a belefektetett munkát, időt, pénzt!

3. Magas ár megadása

Mindenki szeretné az otthonát a lehető legmagasabb áron eladni, hiszen ahhoz olyan érzelmek fűzik, amelyek szinte elvakítják. Így az ingatlanuk árát a piaci érték fölé helyezik, majd remélik, hogy úgyis jön egy balek, aki ennyiért megveszi. Ekkor jön a csalódás, a szomorkodás, a felismerés, hogy senkinek nem kell az ingatlan, mert túl van árazva. Ez pedig plusz lelki teher is lehet az értékesítéssel járó feladatok mellett. Ezért érdemes ingatlanszakértő segítségét kérni, aki napi szinten tisztában van a piaci árakkal.

4. A hirdetések elhanyagolása

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gyorsan összedobnak egyetlen egy hirdetést és attól várják a csodát. Nem nézegetik a statisztikákat, nem aktualizálják a hirdetéseket és semmin nem változtatnak annak érdekében, hogy sikeresebbek lehessenek a hirdetések. A másik fő hiba pedig az, hogy a hirdetés csak egy csatornán fut. A lakáshirdetések napi szintű törődést igényelnek. A hirdetés megfelelő pozícióban tartása folyamatos figyelmet, pénzt követel. Ajánlatos figyelni a visszajelzéseket és ezek alapján variálni a szöveget, a képeket, valamint több csatornán hirdetni.

5. Lemaradt, fontos információ

Olykor az is előfordulhat, hogy az ember számtalanszor átolvassa, átnézi a hirdetést, mégis a legfontosabb információ marad le, mint például a telefonszám. Ezért nem is csoda, ha nincsenek jelentkezők. De az alaprajz lehagyása is órási hátrányt jelenthet az értékesítés szempontjából. Ezért érdemes több emberrel vagy szakemberrel is átnézetni az ingatlan hirdetéseket.

6. Rossz hirdetési szöveg reklámozása

A legtöbb eladó általában a sablonos hirdetési szöveget használja, így meglehetősen egyhangúak, unalmasak a hirdetések. Ezért érdemes törekedni a vonzó, egyedi hirdetési szöveg megírására, amely azonnal felkelti az érdeklődő figyelmét, és késztetést érez arra, hogy tovább olvassa. A következő súlyos hibákat azonban semmi esetre se kövesse el:

  • 1-2 mondatos hirdetés, amelyből hiányoznak a lényeges paraméterek
  • több helyesírási hiba, nem értelmezhető rövidítések
  • kiabáló, NAGYBETŰS mondatok, amelyek tele vannak írásjelekkel!!!!!!
  • ellentmondás a szöveg és a kép között
  • nem törölt hirdetések miatt fellépő árkülönbségek a hirdetésekben

7. Rossz minőségű alaprajz feltöltése

Az alaprajz azt a célt szolgálja, hogy a vevő a hirdetési szöveg és a képek alapján megismerje az ingatlan elosztását, annak méreteit és a nyílászárók elhelyezkedését. Ezért igyekezzen a lehető legprofibb alaprajzot feltölteni és ne a következő hibákat elkövetni:

  • telefonnal készített homályos, ferde fotó
  • túl bonyolult, műszaki alaprajz
  • túl pici méretű alaprajz
  • kézzel rajzolt alaprajz, méretek és nyílászárók nélkül

A hirdetés lényege az, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét. Az ingatlanhirdetés minden apró részletének kifogástalannak kell lennie, ugyanis a kezdő kép miatt kattintanak a hirdetésre, az alaprajz dönti el, hogy fognak-e telefonálni és a szöveg a kulcs hozzá, hogy bele is szeressenek az ingatlanba. Rengeteg konkurens lakás van a piacon. Így ha a hirdetése gyenge, és netalán az ár is magas, akkor nem csoda, ha nem megy az ingatlaneladás.