Ingatlanértékesítés negyedik lépése – A vonzó hirdetés titka I./II.

Az ingatlanértékesítés egyik legfontosabb eszköze maga a hirdetés. Mivel a leendő vásárló ezzel találkozik először, ezért nem mindegy, hogy a hirdetés milyen benyomást kelt az érdeklődőben. A hirdetés minden egyes elemének vonzónak kell lennie, hogy megteremtse és fenntartsa a potenciális vevő figyelmét. Most segítünk abban, hogyan lehetne igazán figyelemfelkeltő az ingatlan hirdetése.

Hirdetési szöveg

Egy jó hirdetési szöveg nem túl hosszú, azonban sokatmondó, érzelmeken alapuló. A szövegnek mindenképp tartalmaznia kell a következő információkat: a lokációt, a környék jellemzését, a ház állapotát, az infrastruktúrát, a kiemelt előnyöket, az általános állapotot. A hirdetést érdemes olyan figyelemfelkeltő szöveggel indítani, ahol az előnyök vannak kiemelve a megfelelő célcsoport számára. Például ha az ingatlan a belvárosban található, a bulinegyedben, úgy a fiatalokhoz javasolt szólni. Ha viszont a külvárosban található meg az ingatlan, úgy családosokhoz, idősebbekhez szóljunk.

Fotók

Bár előfordul, hogy fotó nélküli hirdetéseket látunk a hirdetési portálokon, azonban ezt a fajta megjelenést nem ajánljuk, ugyanis több éves tapasztalunk alapján elmondhatjuk, hogy ezekre a hirdetésekre sokkal kevesebben kattintanak. Ezáltal jelentősen csökkenhet az esélye annak, hogy megfelelő számú érdeklődő fog jelentkezni.

A minél részletesebb és jobb minőségű fotók növelhetik a hirdetés hatékonyságát. Így a vevők felkapják a fejüket a hirdetésre és a képek alapján élőben is meg szeretnék nézni a képen látottakat.

Ma már el kell fogadnunk azt a tényt, hogy felgyorsult a világ, amely kihatással van a hirdetésekre is. A vásárlók már egy szempillantás alatt eldöntik, hogy szeretnék-e elolvasni a hirdetést, vagy inkább továbbgörgetnek. Ezért kell egy hirdetésnek minden szempontból megfelelnie a vásárlók elvárásainak, ugyanis ennyi időnk van megfogni a potenciális vásárló figyelmét.

Milyen a jó ingatlan fotó?

A legfőbb szempont, hogy valójában azt mutassa, amire számíthat a vevő. Sajnos rengetegen elkövetik azt a hibát, hogy főleg a bútorokat fényképezik le – hogy még szebbnek tűnjön a szoba, majd amikor a potenciális vásárló lelkesen megnézi a lakást, akkor csalódott lesz, hogy a bútorok nem járnak az ingatlanhoz. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a kép kedvéért mindent ki kell pakolni, csak a fénykép készítésnél ne azt helyezzük előtérbe. Inkább a helyiségre törekedjünk. Ezt úgy lehet a legegyszerűbben elérni, hogy az adott szoba legtávolabbi pontjából készítjük el a fotót, így a tér jobban fog látszódni.

Miután elkészültek a fotók, kritikusnak kell lennünk magunkkal szemben, valamint érdemes megmutatni ismerősöknek is, hogy számos véleményt begyűjthessünk a képekről. Ha több szem is úgy látja, hogy nem jó minőségűek a képek, vagy nem mutat az adott helyiség jól a képen, akkor javasolt a képeket újra készíteni. Érdemes több időt szentelni erre a munkára, ugyanis a vásárlók első benyomása főleg a képektől függ. Tehát megéri addig csinálni, amíg tökéletesek nem lesznek.

3D virtuális ingatlan bemutató

A technika és a hirdetési portálok fejlődésével egyre nagyobb igény mutatkozik a videós és virtuális 3D ingatlan bemutatók iránt. Bár a kiváló minőségű fotók elengedhetetlenek a jó hirdetéshez, azonban ma már egy 3D-s videó magasan nyerhet a piacon a fotós hirdetésekkel szemben. Hiszen az érdeklődő így bárhol meg tudja tekinteni az ingatlan videót vagy a 3D-s panorámaképeket. A 3D virtuális ingatlan séta segítségével megnövelhető az ingatlan eladásának hatékonysága, hiszen a leendő vevő akár otthonról vagy munkahelyéről is kényelmesen körbejárhatja az ingatlant. Így a személyes megtekintésre már csak akkor kerülne sor, ha valóban szeretné megvásárolni leendő otthonát.